Redacció de projectes
Seguint les previsions de l’Estudi de viabilitat, SERVIMcoop presentarà una oferta per gestionar les fases de projectes i execució de les obres, detallant tots els treballs que assumirà directament i aquells que farà per mitjà dels seus socis col·laboradors. Per tant, SERVIMcoop assumirà la responsabilitat completa pel compliment de les condicions contemplades en l’Estudi de viabilitat en relació a la promoció, incloent el compliment del pressupost “objectiu” proposat en l’Estudi de Viabilitat.
Per cada projecte, SERVIMcoop formarà l’equip de tècnics necessari per al bon fi de la promoció. En el cas que la cooperativa promotora vulgui proposar algun tècnic per realitzar algunes de les tasques necessàries, aquest haurà d’estar sota la direcció i responsabilitat de SERVIMcoop. En qualsevol moment, i per causes justificades, SERVIMcoop podrà rescindir el contracte amb qualsevol dels tècnics inicialment previstos, prèvia notificació a la cooperativa promotora.
En la fase de projecte, abans de la redacció del projecte d’execució i si així s’ha decidit en el moment de fer l’encàrrec a SERVIMcoop, es farà un procés participatiu en el que els socis/usuaris podran decidir alguns aspectes de la distribució definitiva dels seus habitatges, així com alguns dels acabats. En el cas que això representi un increment de cost, haurà de ser abonat per soci/usuari abans de la finalització de les obres.
La fase de projectes acaba amb l’obtenció de les llicències i autoritzacions administratives per iniciar les obres i, per tant, inclou la seva tramitació, així com totes les gestions per adjudicar les obres.